11. prosince 2024

Blog MH Webdesign

SEO audit zdarma: Jak analyzovat svůj web

Získejte návod, jak provést SEO audit zdarma a zvýšit viditelnost svého webu. Zlepšete rychlost, obsah i technickou stránku snadno a rychle.

Kontaktujte nás
Náhledový obrázek - SEO audit zdarma - Tvorba webových stránek MH Webdesign

Každý web potřebuje dlouhodobou pravidelnou údržbu, aby fungoval efektivně a přiváděl co nejvíce návštěv. SEO audit je klíčový nástroj, který Vám pomůže identifikovat slabé stránky Vaší online strategie a optimalizovat web tak, aby byl lépe viditelný ve vyhledávačích (v SERPu). Dobrou zprávou je, že základní SEO audit menšího projektu můžete provést zcela zdarma a samostatně. V tomto článku vám ukážeme, jak na to.

Máte-li zájem o profesionální SEO audit, v rámci kterého Vám předložíme všechny stinné stránky Vaší on-line prezentace? Rádi Vám jej zpracujeme a web následně vylepšíme. Ozvěte se nám například pomocí kontaktního formuláře. Těšíme se na spolupráci s Vámi.

Co je SEO audit a proč je důležitý?

SEO audit je proces analýzy konkrétní stránky, nebo celého webu z hlediska optimalizace pro vyhledávače (SEO). Zahrnuje kontrolu technických aspektů, obsahu, odkazů a klíčových slov. Cílem je zjistit, co funguje, co je třeba zlepšit a také jakými kroky zvýšit organickou návštěvnost.

Důležité důvody, proč provádět SEO audit:

Kroky k provedení SEO auditu zdarma

K provedení základního SEO auditu potřebujeme vykonat několik kroků. Každý z kroků má v procesu svou funkci, tedy doporučujeme nic nepřeskakovat. Pokud si něčím nejste jisti, určitě se nám ozvěte. Pomůžeme Vám, poradíme a nabídneme profesionální SEO audit, u kterého budete mít jistotu, že vše bylo provedeno správně a že jste o nic zásadního nepřišli.

1. Zkontrolujte rychlost webu

Rychlost je klíčová pro SEO i uživatelský zážitek. Pomalu se načítající web může odradit návštěvníky a negativně ovlivnit pozice ve vyhledávačích. Slyšeli jste někdy o pojmu Bounce rate?

Nástroje pro kontrolu rychlosti:

Čím se zabývat v první řadě:

  • Dlouhými dobami načítání – pokud se Vám web načítá přes 3 sekundy, pak už je většinou něco hodně špatně
  • Optimalizací obrázků – Je možné Ve vašem případě komprimovat obrázky? Případně používat moderní formáty obrázků a grafiky?
  • Využití cachingu a komprese i mimo obrázky a multimédia

2. Zkontrolujte mobilní přívětivost

Je Váš web responzivní? Přístupy z mobilních zařízení tvoří většinu návštěv na internetu. Pokud vaše stránky nejsou optimalizované pro mobilní zařízení, můžete přicházet o velkou část návštěvnosti zcela zbytečně.

Nástroj: Google Mobile-Friendly Test

Čím se zabývat:

3. Analyzujte klíčová slova

Klíčová slova jsou základem SEO strategie. Ujistěte se, že používáte relevantní klíčová slova, která hledá vaše cílová skupina.

Nástroje:

Co hledat:

  • Výkon klíčových slov na vašem webu
  • Příležitosti pro nová klíčová slova
  • Duplicitní nebo neefektivní klíčová slova

4. Zkontrolujte obsah webu

Obsah je král. „Content is king“. Ujistěte se, že jsou Vaše texty kvalitní, originální a obsahují relevantní klíčová slova. Obecně hlavní podmínkou ale vždy je, že obsah by měl být přínosný, obsahovat zajímavé informace a podobně. K tomuto se vztahuje například i současné téma filtrování mnohého obsahu tvořeného umělou inteligencí, který nemá žádnou přidanou hodnotu, a z hlediska SEO pak může působit i kontraproduktivně.

Nástroje:

  • Grammarly pro kontrolu gramatiky a stylistiky
  • Copyscape pro odhalení duplicitního obsahu

Co hledat:

  • Zastaralý obsah, který potřebuje aktualizaci
  • Duplicitní či nekvalitní texty
  • Stránky bez dostatečného obsahu

5. Proveďte technickou analýzu

Technické chyby mohou znemožnit vyhledávačům správně indexovat vaše stránky. K tomuto bodu se váže hojně používaný termín Technické SEO, což je část procesu, zabývající se zejména aspekty, jako jsou meta popisy, úrovně nadpisů (sémantika) a podobně.

Nástroje:

Co hledat:

  • Neexistující (404) nebo přesměrované stránky
  • Problémy s indexací
  • Chybné meta popisy a titulky

6. Zkontrolujte zpětné odkazy (backlinky)

Kvalitní zpětné odkazy jsou důležité zejména proto, že dokládají vyhledávačům autoritu Vašeho webu.

Nástroje:

Co hledat:

  • Počet a kvalitu zpětných odkazů
  • Spamové nebo nekvalitní odkazy, které je třeba odstranit, protože jsou pro SEO Vašeho webu potenciálně kontraproduktivní

7. Sledujte konkurenci

Analyzujte SEO strategie své konkurence, abyste mohli najít mezery ve vlastní strategii. Inspirujte se těmi nejlepšími, a to nejen ve Vašem odvětví.

Nástroje:

Co hledat:

  • Která klíčová slova používá konkurence
  • Jaký obsah jim přivádí nejvíce návštěv

Co dělat po SEO auditu?

Po provedení auditu je důležité vytvořit akční plán. Zaměřte se na:

  1. Opravu technických chyb
  2. Vytváření kvalitního obsahu
  3. Budování kvalitních zpětných odkazů
  4. Průběžné sledování výsledků pomocí nástrojů, jako jsou Google Analytics nebo Google Search Console

Závěrem

SEO audit je nezbytným krokem k optimalizaci Vašeho webu a zvýšení jeho viditelnosti ve vyhledávačích. S výše uvedenými nástroji a kroky jej můžete provést sami a zdarma. Pamatujte, že SEO je proces, který vyžaduje průběžnou práci, ale výsledky pak stojí za to.

SEO audit Vám rádi provedeme my, buď jako samostatnou práci, nebo jako součást naší delší spolupráce. SEO audity provádíme běžně například před tvorbou nového webu, kdy nám výstupy slouží například při přípravě návrhu obsahové struktury webové prezentace. Pokud tedy máte zájem, nebo se pouze chcete na něco zeptat, využijte kontaktů na nás. Rádi se s Vámi spojíme.

Zaujal Vás článek SEO audit zdarma: Jak analyzovat svůj web?

Sdílejte jej, nebo nám napište!

Co vše Vám nabídneme?

Máte již funkční webové stránky a poptáváte konkrétní službu? Třeba SEO audit nebo optimalizaci rychlosti? A nebo naopak ještě nemáte nic a chcete si nechat vytvořit kompletní web, případně i grafickou firemní identitu a podobně? Porozhlédněte se, jaké služby mimo jiné nabízíte. Každou si můžete rozkliknout, a dozvědět se tak více podrobností jak o tématu, tak o službách v daném odvětví.

Náhledový obrázek - Analýza klíčových slov - Tvorba webových stránek MH Webdesign
Náhledový obrázek - SEO - Tvorba webových stránek MH Webdesign
Náhledový obrázek - Aktualizace PHP - Tvorba webových stránek MH Webdesign
Náhledový obrázek - Výběr hostingu - Tvorba webových stránek MH Webdesign
Náhledový obrázek - Výběr domény - Tvorba webových stránek MH Webdesign
Náhledový obrázek - Optimalizace rychlosti webu - Tvorba webových stránek MH Webdesign
Náhledový obrázek - Tvorba e-shopu - Tvorba webových stránek MH Webdesign
Náhledový obrázek - Redesign webu - Tvorba webových stránek MH Webdesign
Náhledový obrázek - Tvorba loga - Tvorba webových stránek MH Webdesign
Náhledový obrázek - Copywriting - Tvorba webových stránek MH Webdesign

Text zpracoval

Přečtěte si také...

Jak na SEO v roce 2025? Přehledný průvodce

13. prosince 2024

Zjistěte, jak bude SEO vypadat v roce 2025. Naučte se, jak se adaptovat novým trendům a zůstat o krok napřed v optimalizaci pro vyhledávače.

Číst více
Náhledový obrázek - Jak na SEO v roce 2025 - Tvorba webových stránek MH Webdesign

AI a budoucnost SEO: Co by vás mělo zajímat

13. prosince 2024

Jak může umělá inteligence měnit svět SEO? Přečtěte si, co vás čeká v budoucnosti optimalizace vyhledávačů a AI.

Číst více
Náhledový obrázek - AI a budoucnost SEO - Tvorba webových stránek MH Webdesign

10 jednoduchých kroků k rychlejšímu webu

13. prosince 2024

Zlepšete rychlost svého webu díky 10 snadným krokům. Základní optimalizace webu pro Vás již nebude neznámým pojmem.

Číst více
Náhledový obrázek - 10 kroků k rychlejšímu webu - Tvorba webových stránek MH Webdesign

Nenašli jste, co jste hledali?

Ozvěte se nám a domluvte si s námi konzultaci toho, co poptáváte.

Napsat e-mailZavolat nyní

Technologický stack, aneb s čím pracujeme?

Zjistěte, jaké nástroje pro vývoj používáme. Pokud máte zájem proniknout do tajů naší práce, stačí kliknout na konkrétní název, a můžete si přečíst více. Ať už máte jakékoli otázky k obsahu tohoto webu, nebo uvažujete o poptání některé z našich služeb, vždycky nás můžete kontaktovat a můžeme si dohodnout společný call, kde probereme Váš záměr.

Náhledový obrázek - ACF - Advanced Custom Fields - Tvorba webových stránek MH Webdesign
Náhledový obrázek - BricksBuilder - Tvorba webových stránek MH Webdesign
Náhledový obrázek - JavaScript - Tvorba webových stránek MH Webdesign
Náhledový obrázek - WordPress - Tvorba webových stránek MH Webdesign

Těšíme se na další vývojářskou výzvu!

Zavolejte, zanechte na sebe kontakt, nebo popište Váš projekt v několika větách níže. Ozveme se Vám. Společně podrobně prodiskutujeme Vaši situaci a vytvoříme uspokojivé a spolehlivé řešení.

Napište e-mail, nebo zavolejte

nebo vyplňte formulář níže

Odesláním tohoto formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.