11. prosince 2024
Blog MH Webdesign
SEO audit zdarma: Jak analyzovat svůj web
Získejte návod, jak provést SEO audit zdarma a zvýšit viditelnost svého webu. Zlepšete rychlost, obsah i technickou stránku snadno a rychle.

Každý web potřebuje dlouhodobou pravidelnou údržbu, aby fungoval efektivně a přiváděl co nejvíce návštěv. SEO audit je klíčový nástroj, který Vám pomůže identifikovat slabé stránky Vaší online strategie a optimalizovat web tak, aby byl lépe viditelný ve vyhledávačích (v SERPu). Dobrou zprávou je, že základní SEO audit menšího projektu můžete provést zcela zdarma a samostatně. V tomto článku vám ukážeme, jak na to.
Máte-li zájem o profesionální SEO audit, v rámci kterého Vám předložíme všechny stinné stránky Vaší on-line prezentace? Rádi Vám jej zpracujeme a web následně vylepšíme. Ozvěte se nám například pomocí kontaktního formuláře. Těšíme se na spolupráci s Vámi.
Co je SEO audit a proč je důležitý?
SEO audit je proces analýzy konkrétní stránky, nebo celého webu z hlediska optimalizace pro vyhledávače (SEO). Zahrnuje kontrolu technických aspektů, obsahu, odkazů a klíčových slov. Cílem je zjistit, co funguje, co je třeba zlepšit a také jakými kroky zvýšit organickou návštěvnost.
Důležité důvody, proč provádět SEO audit:
- Zlepšení pozic ve vyhledávačích
- Zvýšení rychlosti a funkčnosti webu
- Lepší uživatelský zážitek
- Odhalení technických chyb, které brzdí váš web
Kroky k provedení SEO auditu zdarma
K provedení základního SEO auditu potřebujeme vykonat několik kroků. Každý z kroků má v procesu svou funkci, tedy doporučujeme nic nepřeskakovat. Pokud si něčím nejste jisti, určitě se nám ozvěte. Pomůžeme Vám, poradíme a nabídneme profesionální SEO audit, u kterého budete mít jistotu, že vše bylo provedeno správně a že jste o nic zásadního nepřišli.
1. Zkontrolujte rychlost webu
Rychlost je klíčová pro SEO i uživatelský zážitek. Pomalu se načítající web může odradit návštěvníky a negativně ovlivnit pozice ve vyhledávačích. Slyšeli jste někdy o pojmu Bounce rate?
Nástroje pro kontrolu rychlosti:
Čím se zabývat v první řadě:
- Dlouhými dobami načítání – pokud se Vám web načítá přes 3 sekundy, pak už je většinou něco hodně špatně
- Optimalizací obrázků – Je možné Ve vašem případě komprimovat obrázky? Případně používat moderní formáty obrázků a grafiky?
- Využití cachingu a komprese i mimo obrázky a multimédia
2. Zkontrolujte mobilní přívětivost
Je Váš web responzivní? Přístupy z mobilních zařízení tvoří většinu návštěv na internetu. Pokud vaše stránky nejsou optimalizované pro mobilní zařízení, můžete přicházet o velkou část návštěvnosti zcela zbytečně.
Nástroj: Google Mobile-Friendly Test
Čím se zabývat:
- Úrovní responzivity Vašeho webu
- Čitelností textu, kvalitou UI/UX
3. Analyzujte klíčová slova
Klíčová slova jsou základem SEO strategie. Ujistěte se, že používáte relevantní klíčová slova, která hledá vaše cílová skupina.
Nástroje:
Co hledat:
- Výkon klíčových slov na vašem webu
- Příležitosti pro nová klíčová slova
- Duplicitní nebo neefektivní klíčová slova
4. Zkontrolujte obsah webu
Obsah je král. „Content is king“. Ujistěte se, že jsou Vaše texty kvalitní, originální a obsahují relevantní klíčová slova. Obecně hlavní podmínkou ale vždy je, že obsah by měl být přínosný, obsahovat zajímavé informace a podobně. K tomuto se vztahuje například i současné téma filtrování mnohého obsahu tvořeného umělou inteligencí, který nemá žádnou přidanou hodnotu, a z hlediska SEO pak může působit i kontraproduktivně.
Nástroje:
Co hledat:
- Zastaralý obsah, který potřebuje aktualizaci
- Duplicitní či nekvalitní texty
- Stránky bez dostatečného obsahu
5. Proveďte technickou analýzu
Technické chyby mohou znemožnit vyhledávačům správně indexovat vaše stránky. K tomuto bodu se váže hojně používaný termín Technické SEO, což je část procesu, zabývající se zejména aspekty, jako jsou meta popisy, úrovně nadpisů (sémantika) a podobně.
Nástroje:
Co hledat:
- Neexistující (404) nebo přesměrované stránky
- Problémy s indexací
- Chybné meta popisy a titulky
6. Zkontrolujte zpětné odkazy (backlinky)
Kvalitní zpětné odkazy jsou důležité zejména proto, že dokládají vyhledávačům autoritu Vašeho webu.
Nástroje:
Co hledat:
- Počet a kvalitu zpětných odkazů
- Spamové nebo nekvalitní odkazy, které je třeba odstranit, protože jsou pro SEO Vašeho webu potenciálně kontraproduktivní
7. Sledujte konkurenci
Analyzujte SEO strategie své konkurence, abyste mohli najít mezery ve vlastní strategii. Inspirujte se těmi nejlepšími, a to nejen ve Vašem odvětví.
Nástroje:
Co hledat:
- Která klíčová slova používá konkurence
- Jaký obsah jim přivádí nejvíce návštěv
Co dělat po SEO auditu?
Po provedení auditu je důležité vytvořit akční plán. Zaměřte se na:
- Opravu technických chyb
- Vytváření kvalitního obsahu
- Budování kvalitních zpětných odkazů
- Průběžné sledování výsledků pomocí nástrojů, jako jsou Google Analytics nebo Google Search Console
Závěrem
SEO audit je nezbytným krokem k optimalizaci Vašeho webu a zvýšení jeho viditelnosti ve vyhledávačích. S výše uvedenými nástroji a kroky jej můžete provést sami a zdarma. Pamatujte, že SEO je proces, který vyžaduje průběžnou práci, ale výsledky pak stojí za to.
SEO audit Vám rádi provedeme my, buď jako samostatnou práci, nebo jako součást naší delší spolupráce. SEO audity provádíme běžně například před tvorbou nového webu, kdy nám výstupy slouží například při přípravě návrhu obsahové struktury webové prezentace. Pokud tedy máte zájem, nebo se pouze chcete na něco zeptat, využijte kontaktů na nás. Rádi se s Vámi spojíme.
Zaujal Vás článek SEO audit zdarma: Jak analyzovat svůj web?
Sdílejte jej, nebo nám napište!
Co vše Vám nabídneme?
Máte již funkční webové stránky a poptáváte konkrétní službu? Třeba SEO audit nebo optimalizaci rychlosti? A nebo naopak ještě nemáte nic a chcete si nechat vytvořit kompletní web, případně i grafickou firemní identitu a podobně? Porozhlédněte se, jaké služby mimo jiné nabízíte. Každou si můžete rozkliknout, a dozvědět se tak více podrobností jak o tématu, tak o službách v daném odvětví.
Text zpracoval
Přečtěte si také...
Jak na SEO v roce 2025? Přehledný průvodce
13. prosince 2024
Zjistěte, jak bude SEO vypadat v roce 2025. Naučte se, jak se adaptovat novým trendům a zůstat o krok napřed v optimalizaci pro vyhledávače.

AI a budoucnost SEO: Co by vás mělo zajímat
13. prosince 2024
Jak může umělá inteligence měnit svět SEO? Přečtěte si, co vás čeká v budoucnosti optimalizace vyhledávačů a AI.

10 jednoduchých kroků k rychlejšímu webu
13. prosince 2024
Zlepšete rychlost svého webu díky 10 snadným krokům. Základní optimalizace webu pro Vás již nebude neznámým pojmem.

Nenašli jste, co jste hledali?
Ozvěte se nám a domluvte si s námi konzultaci toho, co poptáváte.
Technologický stack, aneb s čím pracujeme?
Zjistěte, jaké nástroje pro vývoj používáme. Pokud máte zájem proniknout do tajů naší práce, stačí kliknout na konkrétní název, a můžete si přečíst více. Ať už máte jakékoli otázky k obsahu tohoto webu, nebo uvažujete o poptání některé z našich služeb, vždycky nás můžete kontaktovat a můžeme si dohodnout společný call, kde probereme Váš záměr.